Μπορεί η ομάδα σας να επιβιώσει στο νησί μέχρι τη διάσωση;
Οι ομάδες ναυαγούν σε ένα νησί. Για να αποδράσουν πρέπει να εντοπίσουν ένα πλοίο που περνάει από εκεί και να του κάνουν σινιάλο. Ενώ περιμένουν, πρέπει να προσαρμοστούν στη ζωή του νησιού για να επιβιώσουν.
Το νησί παρουσιάζεται σε ένα tablet και χωρίζεται σε εννέα ζώνες. Σε κάθε ζώνη αντιμετωπίζουν μια σειρά δοκιμασιών που επικεντρώνονται σε διαφορετικούς τομείς που αφορούν την επιβίωση στο νησί, μεταξύ των οποίων είναι το νερό, ο καιρός, οι πρώτες βοήθειες, η κατασκευή καταφυγίου, το σινιάλο και άλλα τέτοια. Τα αντικείμενα που ξεβράζονται στην ακτή θα τους βοηθήσουν να απαντήσουν σε αυτές τις δοκιμασίες. Η επιτυχής ολοκλήρωση των δοκιμασιών θα τους δώσει μερικές δεξιότητες επιβίωσης που είναι ζωτικής σημασίας.
Οι ομάδες χρειάζεται να αποκτήσουν αρκετές γνώσεις για κάθε τομέα αν θέλουν να επιβιώσουν. Αν ξοδέψουν πολύ ώρα σε μια ζώνη, θα χάσουν χρόνο στην απόκτηση γνώσεων των άλλων τεχνικών επιβίωσης. Αν αφιερώσουν λίγο μόνο χρόνο, δε θα αποκτήσουν τις γνώσεις που χρειάζονται. Μόλις φύγουν από μια ζώνη, δε μπορούν να επιστρέψουν.
Οι ομάδες τελικά καθορίζουν το όνομα του πλοίου και πότε θα περάσει. Οι ομάδες που έχουν πετύχει κάνουν σινιάλο στο πλοίο και σώζονται. Η ομάδα με τους περισσότερους πόντους ανακηρύσσεται νικήτρια.
Για να επιβιώσουν στο νησί οι ομάδες πρέπει να αναπτύξουν μια στρατηγική και να την εφαρμόσουν γρήγορα. Το να γνωρίζουν πότε πρέπει να πάνε στην επόμενη ζώνη και πότε να χρονοτριβήσουν απαιτεί επίσης ενεργή επικοινωνία και συλλογική λήψη αποφάσεων. Οι ομάδες διασκεδάζουν μαθαίνοντας όλοι μαζί και αποκτώντας γνώσεις πραγματικών δεξιοτήτων επιβίωσης. Ο περιορισμένος χρόνος και οι πόροι δοκιμάζουν τη δυναμική της ομάδας προκαλώντας τα μέλη της να ψάχνουν την κατάλληλη ευκαιρία.
Κάθε ζώνη επιτρέπει την κατανομή δραστηριοτήτων σε συγκεκριμένα μέλη της ομάδας για να μπορούν να βάλουν τα δυνατά τους για το συνολικό όφελος της ομάδας. Ευέλικτο στην προσέγγιση του, το Escape the Island μπορεί να σχεδιαστεί για μια εκδήλωση που διαρκεί μία μόνο ώρα ή για ένα εις βάθος παιχνίδι ομαδικής ανάπτυξης που διαρκεί περισσότερο από 3 ώρες.